Lingerienet

Volg de nieuwste trends en collecties in lingerie, badmode en nachtmode voor zowel dames, heren als kinderen via Lingerienet.

 
 
> Home > Nieuws > Trends > Lingerietrend dit najaar: iedereen hoort erbij
prev next

Lingerietrend dit najaar: iedereen hoort erbij

Hilde Francq van trendstudio Francq Colors bundelde voor Lingerienet dé lingerietrends voor herfst/winter 2023. Waar beginnen we? Met hoe alle maten, vormen, kleuren en leeftijden deel zijn van het perfecte plaatje.

 

In de nasleep van een wereldwijde pandemie zien we heel duidelijk hoe
een groot deel van de bevolking gelooft in een toekomst die alleen maar beter kan zijn. Een toekomst waarin mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn, waarin racisme niet bestaat en leeftijd alleen maar een getalletje is. Deze groep optimisten is zeker niet blind voor wat er in de wereld misloopt, maar gelooft heel sterk dat klagen en zagen niet helpt.



Ze projecteren een mooiere wereld als een soort ‘self fulfilling prophecy’: wanneer we
allemaal samen geloven dat het goed komt met deze wereld, dan is de kans heel wat groter dat dat ook zo zal zijn.

 

Alle kleuren, maten en vormen

Hoewel er nog een lange weg te gaan is zien we bij heel wat merken en designers
behoorlijke inspanningen om fotoshoots en reclamecampagnes diverser en meer gekleurd te maken. Vooral ook bij lingerie wordt het belangrijk om mannen en vrouwen in alle kleuren en maten te tonen. Het ideale maatje 36 stoot terecht heel wat vollere vrouwen tegen de borst. Merken die ook iets vollere modellen inzetten, worden meteen als een pak sympathieker ervaren.

 

Leeftijd

En tenslotte is er ook nog leeftijd. Vrouwen ouder dan vijftig speelden tot voor kort
geen rol in de campagnes van mode- en lingeriemerken, en ook dat is stilaan aan
het veranderen. Onderschat vooral de impact niet van personen als Iris Apfel, de
New Yorkse modegoeroe die vorig jaar haar honderdste verjaardag vierde met
een hip feest. In de loop van 2022 brengt Apfel trouwens een eigen collectie uit in
samenwerking met H&M. U leest dat goed: de modeketen die vooral bij jongeren
ontzettend populair is slaat de handen in elkaar met een honderdjarige. Dat is veelzeggend. Ook ‘Just Like That’, de vervolgserie van ‘Sex and The City’ plaatste vijftigers in een totaal nieuw en hip daglicht.

    
Store
locator
Zoek
een
winkel
Schrijf je in
op onze nieuwsbrief
Blijf op de hoogte